Funner | Automatizáld vállalkozásod egyszerűen

Keresés

Mi a célja a vállalkozásodnak?

a vállalkozásom célja funner

A legtöbben erre a kérdésre válaszolva elmondanák, hogy milyen iparágban tevékenykednek és valamilyen értékesítős maszlaggal folytatnák a monológot. Valóban az lenne a legfőbb célja vállalkozásunknak, hogy kinek és mit adunk el?

Még a kezdetek kezdetén, amikor az ember úgy dönt, hogy elkezdi saját vállalkozását, akkor van egy meghatározó belsős érzés, egy belső hang, ami arra ösztönöz minket, hogy ezt meglépjük. Persze, itt lehet mondani a szokásos érveket, hogy rugalmas munkabeosztás, nincs főnököm, limit nélküli bevétel, stb… De tényleg ez volt anno a fő motivációnk, nem volt semmi magasztosabb annál, minthogy x idő alatt mekkora pénzt tudunk talicskával hazahordani?

Így kezdődött minden

Általában úgy fogalmazódnak ezek a cikkek, hogy a csapatra vonatkoznak, nem szeretek E/1-ben írni, mivel ez az egész nem rólam, vagy nem csak rólam szól. Mégis úgy érzem, hogy ebben a témakörben muszáj behozni úgy a saját tapasztalatomat, hogy azt én fogalmazom meg és az én saját példámon van végigvezetve.

Még 2018-ban, amikor egy multinál nagy reményekkel elkezdtem dolgozni, azt hittem, hogy végre révbe érek, megvan a tuti munka, innen lépkedek majd felfelé és tök jó, hogy mindez már 23 éves koromra összejött. Noha elsőre tényleg ezt éreztem, hamar be kellett látnom, hogy a multi nem azt képviseli amire én gondoltam, és ott a legnagyobb karriercélom is maximum annyi lehet, hogy egyszer valamikor talán egy csapatot fogok vezetni kicsivel több pénzért. Ambíciózus személyként tudtam, hogy ennél nekem több kell, alkotni akarok, nyomot akarok hagyni a világban.

Egy kollégám szabadidejében előszeretettel nyomkodta a WordPress-t, amolyan kezdő-ügyeskedő volt, de nekem is megmutogatta és szimpatikus volt. Nem gondoltam, hogy azt akarom csinálni, viszont volt egy tervem: olyan munkát szeretnék, amihez elegendő egy laptop és internet, és bárhol is vagyok a világon, képes vagyok pénzt termelni. Abban az időben kezdett otthon berobbangatni az első generációs chatbotok létjogosultsága és én úgy döntöttem, hogy az lesz a nekem való, viszont mivel ezt valahogy el kell juttatnom az emberekhez, muszáj lesz hozzá egy weboldalt készítenem. Így készült el életem első, nagyon gagyi, de funkcióit ellátó WordPress weboldala és próbáltam meg eljuttatni az emberekhez időközben kitanult chatbot építő tudásomat. A történet végül máshogy alakult.

A folytatás más irányt vett

A chatbotos történet nem pörgött annyira, vagy legalábbis nálam nem, de a weboldalas kérdés egészen szimpatikussá vált és elkezdtem magamnak weboldalakat mókolni. Ahogy nézelődtem a megoldások után mindig egyre jobb és különlegesebb weboldalakat fedeztem fel és tudtam, hogy én is képes vagyok rá és idővel eljutok arra a szintre, hogy igazán ütős weboldalakat csináljak, ami majd anyagi szempontból sem lesz utolsó. A saját mókolások után ismerősöknek kezdtem el oldalakat készíteni, majd egy idő után akkorra már egy x-edik munkahelyemen befutott az első fizetős megrendelés akkori főnökömtől és onnantól nem volt megállás.

Készültek az oldalak, az érdekesebbnél érdekesebb megoldások, folyamatos tanulás, önfejlesztés, gyakorlás és eljutottam arra a szintre, hogy majdhogynem mindent meg tudok csinálni, de nem csak weboldalt, hanem komplett rendszereket, amik kiszolgálják a vállalkozások teljes automatizációját és folyamatosan azon dolgoznak, hogy pénzt termeljenek a nap 24 órájában. Hol a hiba az egészben?

Megvilágosodás

Az országot elhagyva, egy ideje már digitális nomádként egy másik országban, közel a tengerparthoz elkezdtem gondolkozni, hogyha minden megvan abból, amit anno elképzeltem, akkor mégis hol a hiba az egészben? Egy laptopról dolgozom, bárhol vagyok tudok pénzt csinálni, itt van mellettem a tenger, miért nem érzem jól magam?

És hirtelen megvilágosodtam. Elfelejtettem miért akartam ezt az egészet, mi volt a fő motivációm: a szabadság. És ezzel szemben napi 10-12 órákat görnyedek a gép előtt, egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor mentem le a tengerhez, sportember létemre háttérbe szorult a mozgás és az egész átment egy végtelenített pénz hajszolásba. És ezen a ponton tettem fel magamnak a kérdést, hogy ennek mindenképpen így kell lennie? Mit szeretnék én valójában? Mi a célja annak, hogy automata rendszereket építek? Mi a célja a vállalkozásomnak?

Mivel évek óta nem tettem fel magamnak ezt a kérdést, így kifejezetten meglepett, hogy mégis azonnal tudtam rá a választ. A vállalkozás célja, hogy másoknak segítsek sokkal jobb, automatizáltabb vállalkozásokat építeni azért, hogy ne kelljen napi 10-12 órát görnyedniük a gép felett, miközben hajszolják a pénzt. Irónikus, nemde? A saját csapdámba estem bele, miközben mindvégig egy olyan cél hajtott, amit a saját vállalkozásomban elfelejtettem megvalósítani.

Tanulság és válasz

Bárhol is vagy most és bármelyik fázisában és tartasz jelenlegi vállalkozásodnak, állj meg egy pillanatra és tedd fel magadnak a kérdést: Mi a célja a vállalkozásomnak? Mit akarok elérni? Mi a legfőbb küldetésem? Biztosra veszem, ha ezen igazán elgondolkodsz, akkor nem az lesz a válasz, hogy a pénz, még több pénz, milliárdos akarok lenni. A pénz nem cél, lehet motiváló annak megléte, de nem az fog előre vinni. Az csupán egy eszköz az álmok és a célok megvalósításához. Éppen ezért, ha most megállsz és felteszed magadnak ezt a kérdést, akkor a válasz megérkezése után vizsgáld meg, hogy mennyire élsz aszerint, ahogy a válaszod mondja, és ha nem találkozik a kettő, azonnal kezdj el változtatni életviteleden annak érdekében, hogy a vállalkozásod egy öröm legyen és szeresd azt amit csinálsz.

Ne feledd: mindenki a saját valóságának a teremtője!

Ha pedig úgy érzed elakadtál és szükséged lenne segítségre, iránymutatásra, akkor foglalj egy díjmentes beszélgetést, ahol megnézzük hogyan lehetne jó irányba tenni vállalkozásod:

Oszd meg másokkal is:

További cikkek

ügyfélajánlás funner
Ügyfélszerzés

Ügyfélszerzés ajánlásokból

Nincsenek ügyfeleid? Nem működik a marketinged? Képtelen vagy hatékonyan kezelni a hideg hívásokat? Mi lenne, ha azt mondanánk, hogy ajánlásokból is lehet ügyfélkört építeni? Nézzük meg hogyan tudjuk ezt elérni.